Trend: make-up op basis van… eten!
Steeds meer grote beautymerken gebruiken voedingsmiddelen als ingrediënt voor hun producten. Niet zo gek, want de trend van ‘weten waar je eten vandaan komt’ wordt alleen maar groter en groter. Goed nieuws voor foodies want dat betekent: onbeperkt zondigen van je favoriete snacks!
De beauty-industrie springt hier slim op met producten zoals kokos-shampoo en body scrub met grapefruit. Eigenlijk is het natuurlijk ook gek dat we dingen op onze huid smeren die we never ever op zouden eten.
Steeds meer mensen realiseren zich dat ‘if it is good enough to eat, then it must be good for my skin’. Logisch!
Sommige merken nemen dit heel letterlijk. Het beautymerk Yes To… bijvoorbeeld, dat op de verpakkingen meldt dat de producten ‘safe enough to eat‘ zijn. Ingrediënten zoals biologische chocolade, hennep en exotische plantenextracten belanden dan ook niet alleen op je bord, maar ook in je favoriete beauty-producten.
Grote beauty- en foodmerken bundelen nu zelfs hun krachten om samen een zo natuurlijk mogelijk beautyproduct te maken, gebaseerd op voedingsmiddelen die we dagelijks in de keuken gebruiken. Denk aan: anti-rimpelcrème met champignons (!), lippenstift met granaatappel en oogmake-up remover met komkommer.
Wij kunnen niet wachten tot we onze tanden kunnen zetten in zo’n granaatappel-lipgloss!