Koekjes van John Altman
Een toevallige ontmoeting met John Altman, een hippie op het strand in San Francisco brachten twee reclamemakers (Hajo de Boer en Onno Lixenberg) ertoe om hun leven volledig om te gooien. Wat begon als een werkbezoek aan San Francisco eindigde in een 6 dagen durende ‘experience’ bij John Altman thuis.
John toonde de reclamemakers dat het bakken van koekjes een metafoor is voor het leven, en dat je daarin via zeven simpele stappen een gelukkiger mens kan worden. Geïnspireerd door de levenshouding van John Altman en zijn filosofie over het bakken van koekjes gingen ze eenmaal terug in Nederland op zoek naar een gelijkgestemde koekjesbakker. In Banketbakkerij Van Strien vonden ze de ideale partner. Zo kwam het dat een reclamebureau en een banketbakkerij hun kennis samenbrachten en een samenwerking aan gingen. Twee jaar lang werkten ze aan de ontwikkeling van het ‘perfecte’ koekje.
Inmiddels liggen de John Altman Cookies in de schappen van Albert Heijn XL, AH to go, Coffee Company, Marqt en een aantal andere zaken. Ze zijn er in drie opvallende smaken: Grapefruit & Butterscotch, Green Apple & Almond en Sour Cherry & Chocolate.
De koekjes worden gemaakt van de beste – 100% natuurlijke – ingrediënten die er te vinden zijn. Zo wordt er gebruik gemaakt van scharreleieren en grasboter. Bovendien is de suiker en chocolade fairtrade, waarmee het het eerste fairtrade koekje in het schap wordt.
Een zak van twaalf koekjes kost 1,89.